Összes oldalmegjelenítés

2011. szeptember 12., hétfő

Újabb novella

CYRUS LIVINGSTONE: MEGKÉSETT IGAZSÁGTÉTEL

- Bújj elő a vackodból, varázsló! – kiáltotta a lovag. – Elég a mesterkedéseidből, hol rejtegeted a hercegnőt?
- Hát végre megérkezett a gáncs nélküli lovag, személyesen! – felelte gúnyosan a varázsló, előlépve barlangjának rejtekéből.
- Nos, vitéz úr, bizonyára gyanúsnak találtad, amiért akadálytalanul bejutottál a hajlékomba! Pontosan így akartam! Ugyanis ajándékom van a számodra!
A szakállas, bő köpönyeges alak csettintésére vakító fehérség oszlatta szét a barlang félhomályát.
A lovagnak beletelt néhány pillanatába, amíg szeme megszokta a különös ragyogást, ám hirtelenjében azt kívánta, bár ne áldottál volna meg éles látással az égiek. Egy csiszolt kőoltáron megpillantotta álmai hercegnőjét… szörnyűségesem kicsavarodott pózban, fennakadt szemén az iszonyat tükrével!
- A saját kezemmel fojtottam meg! – nevetett fel a varázsló. – Látnod kellett volna, ahogyan küszködött az életéért!
A lovag csak állt némán, a sisakrostély rejteke mögül, kőmeredten nézve a halottat. Csillogó páncéljában maga volt a megrendülés szobra.
- Miért tetted, te átkozott? – kérdezte végül színtelen hangon.
- Tán úgy véled, gyávaság volt részemről? Nem! Én megtettem, amit mások nem mertek! Átléptem minden határt! Ha! A lovagregényekben a hős mindig időben érkezik! Ez viszont a való világ, barátocskám! Amíg a vitéz úr az orkokkal hadakozott, nekem volt időm elrabolni és meggyilkolni a szépséges királylányt! Bizony! Most pedig mihez kezdesz? A fejemet veszed? Rajta, tedd meg! A neved ezután akkor is csak „Elkésett Vitéz” marad!
 A lovag habozni látszott.
- Gondoltam, hogy nem teszed meg! – rikácsolta a mágus. – Belátod végre, hogy nélkülem senki és semmi vagy?! Ha nincs gaztett, hőstett sincs! Az életed értelme valójában én vagyok, ha-ha! Úgyhogy hálás lehetsz, amiért ááááhh…!
A harcos hirtelen előrelendülve pajzsával suhintotta meg ellenfelét, aki aléltan elterült.
Mire a varázsló magához tért, a lovag már összekötözte kezét-lábát, a száját is betömte, elejét véve az ártó igéknek.
- Szerfölött különös, hogy pont az orkokat említetted – mondta lovag, mialatt foglyát a lova farkához kötötte. – Csak hogy tudd, az egész csürhét tömlöcbe dugtuk! Ők viszont nagyon kíváncsiak, vajon ki hozta a nyakukra az ellenséget?
A varázsló rémülten fészkelődni kezdett. Felpeckelt szájából érthetően hallatszott az elnyújtott, vinnyogó könyörgés:
- Kegyelem! Kegyelemmm!
- Istennél a kegyelem! – felelte kurtán a lovag, megsarkantyúzva hátasát.


2 megjegyzés:

  1. A meglátásod igazán érdekes, de szerintem túl közvetlen. Valahogy burkolni kéne egy kicsit a történet igazságát, hogy az olvasó vélhesse úgy, hogy magától jött rá, és egy kicsivel több érzelem is vegyülhetne bele, mert így nekem száraz volt. Az ötlet amúgy nagyon tetszett, látok benne fantáziát, de azért szeretném, ha jobban kidolgoznád. Szerintem szívesen kommentálnák egy amatőr írói oldalon.

    Minden jót!

    Lehel

    VálaszTörlés
  2. Először is, köszönöm az észrevételt. Igazság szerint ezt az írást inkább "ujjgyakorlatnak" szántam. Vagyis valószínűleg "alkatrészként" feldolgozásra kerül egy nagyobb formátumú műben. Ami az érzelmeket illeti, ezt a tanácsodat is megfogadom.
    Az írást a bloggal egy időben tettem ki a Lidércfényre, és tervezem máshová is kitenni. Még egyszer köszönöm, hogy időt szántál rám!

    VálaszTörlés